40 jävla år!

Det är helt sjukt att man kan vara så gammal och ändå så snygg!? Och med så snygga vänner, det är därför vi ska "steka" tillsammans den 29 maj!







onsdag 19 maj 2010

Toastmaster?

Hej igen!

Jag har fått en fråga om det finns toastmaster. Det får mig att tänka på första gången jag skulle vara toastmaster. Det var på en kräftskiva i Ymps farmors stuga. Jag visste inte riktigt vad en toastmaster var men när jag tagit reda på det så hade jag inte riktigt hört vad det egentligen hette så jag presenterade mig som toastmaker, vilken succe :-)

Men tillbaka till frågan. Då jag som en sann Staxäng är en genetrisk Narcissist så blir jag glad över frågan. Men jag är i alla fall inte lika skruvad som min kusse som var toastmaster på sitt eget bröllop, han dirigerade även den kör som både sjöng i Kyrkan och på middagen..... Jag har faktiskt inte tänkt på detta med toastmaster men frågan ägs av Anna som är ankare för buffeteamet. För övrigt så är teamen nu för de olika uppdragen skapade. Det kommer riktat info till respektive team men jag tänkte i alla fall presentera uppställningarna nu. Namnet som står i fetstil är teamets ankare och har en lite mer pådrivande och samordnande roll, även i lumpen kallad gruppbefäl :-)

Jag har tidigare sagt att familjer klarar sig från uppdrag men jag frångår detta nu och hemfaller till min stockkonservativa bakgrund och låter männen i familjerna ingå i något team medan kvinnor och barn går fria.

Team Grillning
Anders Jimgren
Fredrik "Lillen" Göransson
Gorre Sandgren
Jonas "Ymp" von Nolting
Martin Fors

Team "After Play"
Brian Oafferle
Jens Malmberg
Kajsa Järvholm
Måns "Mossaborr" Serneke
Sofia Serneke

Team Musik och Bar
Annika (Nocke)
Linda Corneliusson
Linda Lilic
Mattias "Malcolm" Nocke
Palle Stenberg
Rosa Weinberg

Team Buffe
Anna Holm
Anna Staxäng
Helena Bengtsson
Martin Carlström
Mette Myrin
Peter "Hockeyholm" Holm
Petra Johansson

Team Vickning
Christian Nilsson
Henrik Seeliger
Malin Uller
Nina Fors

Team Frulle
Anders Lindgren
Cissi Jimgren
Fredrik Staxäng
Karin Staxäng
Moa Ohlsson
Sebastian Myrin

Inom kort så kommer lagen för tävlingarna för R5an att presenteras här på partyBloggen. Någon har undrat vad är en R5 är och det är en Reducerad Femkamp. I vårt fall troligen en fyrkamp.

Lots of kramar från Totte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar